Home » extra's

 

FM Group World oprichters van

Golden Tulip Foundation!

 

Wie zijn wij?

Golden Tulip Foundation is opgericht in november 2009. De oprichters zijn Katarzyna en Artur Trawiński, ons wel bekend als eigenaren van FM Group World.

Aan het begin van de Stichting, vroegen we ons af wat voor soort liefdadigheid activiteiten die we willen uitvoeren. Dan hebben we besloten dat onze prioriteit zal gaan naar de plaatsen waar hulp zelden bereikt. Men praat niet over hen in de media en om verschillende redenen. Onze keuze was het dorp Bili, Mozambique, vlakbij de hoofdstad - Maputo, waar we besloten om een school te bouwen voor de lokale kinderen.

Ons doel is vooral om te organiseren en te brengen elementaire humanitaire hulp en ontwikkelingshulp. We willen ook sociale uitsluiting, zo populair in situaties van extreme armoede, van mensen die elke dag, omwille van hun afkomst, achtergrond en gebrek aan onderwijs tegen te gaan, worden gedwongen te leven in zware omstandigheden.

Waarom Afrika?

De FM GROUP merk is gekomen om tientallen landen. Vertegenwoordigers van de onderneming zijn mensen met een andere huidskleur, op bijna elke leeftijd en van verschillende religies. Daarom bijna onmiddellijk werd het duidelijk dat onze liefde niet alleen focussen op het dichtstbijzijnde gebied. We wilden "verzenden" onze hulp buiten de Poolse grenzen, zodat iedereen die zich identificeren met het bedrijf, voelde ze zijn ook deel van uit. Ongeacht of ze wonen in Duitsland, Argentinië, Egypte of Australië, kunnen ze ondersteunen de stichting en voeg hun aandeel.

- Het is heel belangrijk voor ons dat we naar een land dat echt nodig heeft vrijwel elke vorm van hulp - zegt Katarzyna Trawińska. - We zijn blij dat na maanden van inspanningen, de school, waarvoor we waren allemaal te wachten, zal worden gebouwd. In het begin was het niet gemakkelijk. Het grootste probleem was de bureaucratie. Het kostte ons enkele weken toestemming voor de activiteiten van de Stichting te verkrijgen in dat gebied en om te gaan met alle formaliteiten die verband houden met het starten bouwwerkzaamheden. Onze stichting helpt nu de kinderen, die leven in de provincie en hebben geen toegang tot moderne scholen. In Bili lessen worden gegeven onder een boom, omdat er geen gebouw waarin zij kunnen worden georganiseerd. In het hele land is het vrij een gemeenschappelijk gezicht. Daarom is het door de bouw van de school, willen we hen het noodzakelijke minimum om hun verdere ontwikkeling te garanderen.

FM PARFUMS NEP?

Er is nogal wat onduidelijkheid over de manier waarop parfum geuren in de wereld tot stand komen. Belangrijk om te weten is dat de grote parfummerken hun parfum laten ontwikkelen en produceren door DROM Fragrances in Duitsland. DROM Fragrances is de grootste parfumproducent ter wereld met 80% marktaandeel, en de leverancier van de grote topmerken. Wij van FM kopen hier ook al onze parfums in! We kunnen u dan ook verzekeren dat deParfums van FM niet nep zijn.

 

Voorbeeld:

Neem even Chanel als een voorbeeld. Chanel wilt voor de komende zomer een nieuwe geur op de markt brengen en gaat daarom naar haar leverancier ''Drom Fragrances''. Hier vragen zij om een bloemig, fris, en vooral zomers geurend concentraat te leveren. Wanneer de gehele geur is ontwikkeld geeft Drom dit een eige naam bijv. Cat Walk.

 

Chanel noemt deze zomerse nieuwkomer natuurlijk geen Cat Walk maar bijv. Coco Mademoiselle. Chanel vult deze concentraat zelf aan met farmaceutisch water en alcohol in dermate verhouding dat elk flesje de juiste hoeveelheid parfum olie bevat (eau de parfum of eau de toilette). Al met al, Chanel koopt een concentraat ontwikkeld Drom. Vult dit zelf aan en verkoopt het vervolgens onder eige exclusieve naam, in eigen flesje en eigen luxe verpakking. Deze marketing als tv-reclames, glossy's etc. maakt de geuren zo duur.

 

De firma Perfand koopt bestaande concentraten in die zijn ontwikkeld door Drom Fragrance. Zo kopen ze dus bijvoorbeeld ook de nieuwe Cat Walk. Perfand gebruikt hiervoor een standaard percentage parfum: parfum 20% en eau de parfum 16%. Het geheel wordt geleverd aan FM Group. Hier worden de geuren in een flesje verwerkt en krijgen een nummer i.p.v. een naam.

 

Al deze geuren zitten in een standaard flesje van gerecycled glas. Er wordt ook geen geld verspild aan dure reclames en desigs. Je bent dus verzekerd van minimaal dezelfde kwaliteit als die in dure parfum winkels alleen dan voor een aantrekkelijke prijs! De Parfums van FM zijn dus niet nep!